העידן הזהוב

כשג'ון לנון ביקש מאיתנו לדמיין את העולם כולו מדבר בשפה אחת של שלום הוא הדגיש כי הוא לא היחיד שחושב כך. היום מצטרפים אליו מאות אנשים מרחבי העולם במסגרת ארגונים שונים המבקשים להנחיל תודעה אוניברסאלית החוצה דתות, מעמדות ושפות. אחד הבולטים שבהם הוא התאחדות אחוות העולם שקיימה בשבוע שעבר כנס בינלאומי באיסטנבול.

לכתבה המלאה

8 מחשבות על “העידן הזהוב

  1. א. אתה רוצה את מה שיש לי ולהפך? הסבר, פרט ונמק. אם לשנינו אותה מטרה, אזי לשנינו אותם הכלים להשיג אותה, למה שנרצה את מה שיש בדשא של השכן? כי הוא ירוק יותר. למה לא להשקות את הדשא שלי כדי שיהיה גם הוא ירוק?

    ב. אם עובדים בשיתוף פעולה, גם המנהל שנמצא בעמדת כוח יוצר דיאלוג עם העובד תחתיו וכך, למרות המעמד שנוצר מתוקף תפקידם, הם עדיין מנהלים שיח של כבני אדם שווים. במילים אחרות: אם המנהל מגיע כל בוקר לעבודה עם תודעה של "אני הבוס ולכן אני מחליט הכול ולא שואל אף אחד" או לחילופין, "אני הבוס, אבל זה רק תפקיד, האנשים שעובדים תחתיי הם בני אדם לא פחות טובים ממני, אני לא יותר טוב מהם כי אני בתפקיד המנהל, מחר הגלגל יכול להתהפך, אני חושב שכדאי לי להתייעץ עם העובדים לפני שאני מפיל עליהם החלטות גורליות, זה לא אומר שאני לא אחליט בסופו של דבר, אבל אני קודם יוצר דיאלוג."
    כאשר האחד מכתיב את המהלך של השני- נוצר מעמד. כאשר האחד יוצר איתו דיאלוג, זה כבר לא הכתבה, זה שיתוף פעולה, ויוצר קרבה בין אנשים. מעמד הוא תוצר של ריחוק. שים לב למילה שבחרת- להכתיב. זו טרמינולוגיה של שולט ונשלט. ואת זה צריך לפרק. והפירוק הזה מתחיל בשינוי הגישה בתודעה. זה הכול. אכן, צריך הרבה אומץ ופחות אגו בשביל זה. זו משימה לא פשוטה. ועם זאת, הכי פשוטה שיש.

    אהבתי

  2. א.
    בקשר לאחדות האנושית, עלה על דעתי שדווקא בגלל שמטרותינו זהות, זהו מקור הקונפליקט – אני רוצה את מה שיש לך ולהיפך.

    ב.
    ברגע שאדם א' נמצא בעמדת כוח מול אדם ב' – כלומר יכול להכתיב את מהלכיו של השני נוצר מעמד. אני לא רואה איך אפשר לפרק את הקטע הזה.

    אהבתי

  3. וגם בהקשר לכתבה שכתבתי וגררה תגובות נזעמות
    מצד נשים
    ביטול ערך מעמדי כולל כזה הנבנה על נראות, כלומר, אישה רזה עם אף סולד שווה יותר מאישה שמנה עם אף ארוך, שלא לדבר כמובן על אישה שחורה מול לבנה וכו', האם אנחנו יכולים להפסיק לשפוט אדם בשל הנראות שלו? זה הצעד הראשון לשפה אוניברסאלית, כך שלהאשים את החברה, הקפטליזם ועוד, זה יפה, אבל להתחיל לעשות בדיקה עצמית עד כמה אנחנו באמת מסוגלים לא לשפוט מעמדית, זה אפשר להתחיל כבר עכשיו, ברגע זה, בסביבה הקרובה שלנו.
    ,

    אהבתי

  4. אנחנו כבר עכשיו מדברים בשפה אחת. שפה לא מילולית. תראה את הסרט "בבל" שמדבר על הרגעים האלה בחיים שבהם אדם נזקק לשפה האוניברסאלית ולהוריד הרבה מחסומים שיוצרים נפרדות ומעמדות בעיקר, כדי לסמוך על אדם אחר, זר לחלוטין שאינו מדבר את שפתו. רגעים בהם לשפה הוורבלית שאנחנו מקדשים בעולם המערבי אין קיום. אז עוברים לדבר בשפה אחת, מבטים, תנועות, ג'יבריש שהיא תוצר של אנרגיית גוף ונפש. זה לא אומר שצריך לוותר לגמרי על השוני בינינו כבני אדם בעלי תרבויות שונות, השפה האוניברסאלית זה להעמיד באור הזרקורים את המאחד בינינו ולא את המפריד. את אותה שפה אחת שכולנו מדברים.
    כבר עכשיו.
    אבל זה אומר לשכוח מהרעיון שיש כאן מעמדות בין בני אדם. האם לכך אנחנו מסוגלים? מעמדות, דרך אגב, זה לא אומר שלא יהיו עשירים ועניים, תמיד יהיו. מעמדות זה אומר לא להבחין בערך האדם בגלל היותו עשיר או עני, להביט בו כשווה ללא קשר להכנסה החודשים שלו. או במילים אחרות, להפסיק לשאול "כמה אתה מרוויח?" כדי לאמוד את הערך שלך כאדם. או לשפוט אדם על איך הוא לבוש (מותג או שוק) או באיזה מכונית הוא נוסע, וכ"ו. אחרי עידן הקפטליזם שהנחיל מעמדות לפי כסף, אנחנו צריכים לצאת ממנו ולא לשפוט את ערך האדם לפי כסף, זה הצעד הראשון כדי להתחיל
    ללמוד את השפה האוניברסאלית
    ג'ון לנון היה מסומם, מלא אגו ומה לא, זה לא משנה, הוא את שלו עשה. ורגע אחרי כבר דאגו לקחת אותו.

    אהבתי

  5. הטעות היסודית בעיניי, היא שההפרדה בין מדינות או דתות היא לא שורש הבעיה. אנחנו רואים מספיק דוגמאות בהן מדינות, חברות , שבטים ואפילו משפחות קורעות זו את זו ללא שום עזרה חיצונית.
    את גישת ה"עולם ישן נחריבה" אני מכיר, אבל בדרך למאה ה-23 אני זה שצריך לעבור את כל הג'יפה. וגם רציתי להוסיף שהרבה מהפכות התחילו אמנם עם דמיון, אבל גם הרבה מאוד אגו. ובקשר ללנון – הנה דוגמה יפה לדמיון עם אגו.
    וחוץ מזה, אני אישית לא רוצה לחיות בעולם שבו כולם מדברים בשפה אחת. זה ישעמם אותי מאוד.

    אהבתי

  6. לא צריך להתנצל על הציניות, אחרי הכול זאת לא מחלה… אלא אם כן אתה רואה את העולם רק דרך המשקפת הזו.
    אתה יכול לכנות את זה גלובליזציה, אני פשוט לא השתמשתי בשם הזה בגלל שהוא מרפרר לעוד משמעויות היום, כמו זו שתיארת, עידן הקפטליזם והכלכלה "החופשית".
    אבל אולי זה רק שלב אחד בדרך לאוניברסאליות מיוצגת בכתבה, מי יודע, אחרי הכול, העידן הזהוב יחול במאה ה-23, כך לפי אנשי ספר הידע, אף אחד מאיתנו לא יהיה פה כדי לוודא זאת.
    למה חילול שמו של ג'ון לנון? בדיוק על זה הוא מדבר,לדמיין מצב בו אין נפרדות בין המדינות ואז גם המאבק לשליטה ייעלם. הרי מה שקורה היום הוא שכל מדינה עושה קולות של "אני הכי חזקה והכי גדולה והכי הכי" כמו כל גבר ממוצע, אם תשאל אותי וזה בגלל שגברים מנהלים את העולם, אבל זה דיון אחר, ברגע שתהיה מדינה אחת עם שפה אחת, כלומר, אין יותר נפרדות של דתות ולאומים, לא יהיה צורך לעשות תחרות למי יש יותר גדול (תחרות כלכלית בעיקרה, בשיח הגברי למי שיש יותר כסף הוא יותר גבר) ואז כל העניין של שליטה, אחיזה ואגו שהוא המקור לכל המלחמות ייעלם.
    נשמע אוטופי? בוא נתחיל לדמיין. אני רוצה להזכיר לך שכל המצאה חשובה וגדולה התחילה ממישהו שדמיין והיה עקבי בדמיון שלו.
    וכן, רוחניות יכולה להחליף את הכדורים של הפסיכיאטר, מה עדיף? להכניס רעלים לגוף?

    אהבתי

  7. אני אפילו לא אתחיל לנתח את הטקסט האופטימי בכתבה, רק אתעקב על "עידן בו לא יהיו יותר מדינות ודתות היוצרות נפרדות באנושות אלא מדינת עולם אחת שמדברת בשפה אחת"
    קוראים לזה גלובליזציה, זה כבר התחיל לקרות והדבר הזהוב היחיד שמעניין את הגלובליטים למיניהם הוא זה ששמור בכספות.
    ואפרופו חילול שמו של ג'ון לנון, נראה אותו חי לפי מילות שירו "imagine no possesions" ואכן "you may say he's a dreamer" אבל זה מה שכל כך יפה בו.
    אוי לא!!! כנראה נגמרו לי גלולות הרוחניות שלי מהר לפסיכיאטר.

    אהבתי

כתיבת תגובה

