האחות הגדולה

 

 

-את רואה האח הגדול?

– כן, בערך. זאת אומרת, לא כל כך, לפעמים, כשזה יוצא ככה ברקע.

– כן, כמו כולם.

-לא, באמת, אני יושבת עם הלפטופ מול הטלוויזיה, ככה בין שני מסכים, באחד כותבת ומדי פעם מציצה בשני.

– אז מה את חושבת על הבובלילים?

– מה יש לחשוב?

– עינב בובליל, מה את חושבת עליה? איך היא מייצגת את האישה המזרחית מול שפרה הפרידמנית?

– היא מצחיקה אותי. לפעמים גם מעצבנת, אבל בעיקר מצחיקה.

– את לא חושבת שהיא עושה עוול לאישה המזרחית? היא והאבא שלה מייצגים בפריים טיים את המזרחיות העלובה, הנבערת, מחזקים את הסטריאוטיפים שאנחנו רוצים למחוק.

– הם לא מחזקים סטריאוטיפים. הם אפילו לא יודעים מהי המשמעות של המילה הזו. מי שמנציח את הסטריאוטיפים הוא מי שהזמין אותם להשתתף בתוכנית הזו על פני המזרחי האינטלקטואל. לא שאחד כזה היה מסכים להשתתף בהבל הזה, אבל אני מניחה שחיפשו טוב טוב בכל רחבי הארץ בשם האיזון. מה לא?

– אז זה לא מפריע לך בכלל?

-היא לא מייצגת אותי. עצם החשיבה שהיא מייצגת אותי היא כניעה לסטריאוטיפים האלה שמהם את מנסה לברוח.

– זו את שמנסה לברוח. מנסה לברוח מהזהות המזרחית שלך ומפנה עורף לייצוג הנשי שלה.

– לא אוהבת שמייצגים אותי. אני אחת ויחידה ואין לי דוברים. אני הדוברת של עצמי.

– אבל אם בכל זאת היית צריכה לבחור דובר בקרב המשתתפים, מי זה היה?

– הייתה. זו הייתה כנראה שפרה.

– הפרידמנית? זה רק מחזק את הרצון שלך להיות לבנה.

– זה מחזק את ההזדהות עם דמות חכמה ובעלת אינטליגנציה רגשית גבוהה. במקרה היא גם לבנה.

-אני חושבת שעשו עוול גדול לעינב ולאבא שלה. כולם שם מניפולטיביים, אבל רק אליהם נדבקו כאילו זוהי תכונה השייכת רק לבני העדה שלהם.

– ומה היא דרך אגב?

– מרוקאים, לא? טריפוליטאים?

– לא יודעת. מה זה משנה? מזרחים.

 

 

 

 

– שפרה הלבנה, האינטליגנטית והטהורה מול עינב השחורה, הרגשית והיצרית. איך את לא רואה את ההבניה הזו?

– רואה, רואה, אבל זה לא מעניין. זה פונה לפלח מסוים באוכלוסייה שעדיין מאמין בסטריאוטיפים שהושרשו פה כל-כך חזק, זה פונה לאנשים כמו בובליל ודומיהם, פרידמנים גזענים, או סתם מזרחים מקצועיים. לטלוויזיה יש אינטרס לעשות כסף. למכור רייטינג. וזה כנראה עדיין מה שמוכר.

– ומי קונה?

– אנשים שלא עושים עבודה עם עצמם. תקועים באותו תדר תודעה כל חייהם.

-אז איך משנים את התודעה? צריך לכתוב על הדברים האלה. מילים משנות תודעה, את בעצמך אומרת את זה.

– מילים משנות תודעה, אבל אם לא קוראים אותן, אז איך הן ישנו תודעה?

9 מחשבות על “האחות הגדולה

  1. פרופ' שלמה בן עמי ודניאל בן סימון לא מייצגים את המזרחי.להיפך הם סוג של אנומליה.המזרחים הנאורים הם כאלו שנחשפו לתרבות מערבית אשכנזית.אני מסכים שלא כל האשכנזים הם אנשים חכמים ומקסימים וגם לא כל המזרחים פשוטים ועממיים.אבל אני גורס שיש יותר בובלילים בקרב המזרחים מאשר אנשים כמו שלמה בן עמי.

    אהבתי

  2. יוסי בובליל הוא אדם גס רוח. בתו הוא פריחה מגעילה. אבל הדבר האחרון שניתן לומר עליהם הוא שהם מייצגים מישהו פרט לעצמם. האם הם מייצגים את פרופ' שלמה בן עמי? את דניאל בן סימון? את סמי שלום שטרית?
    הציניות הגדולה של מפיקי התוכנית היא שהביאה אותם להציב אלה מול אלה את ה"בובלילים" מול ה"פרידמנים". כי כמה שיותר דם, ככה הרייטינג ממריא.
    אגב, ניתן היה למצוא אשכנזים גסים, בורים ורעים. הם לא היו מייצגים את ה"אשכנזים" בדיוק כפי שיוסי בובליל לא מייצג את ה"מזרחיים".

    אהבתי

  3. לכל המתחסדים למינהם,יוסי ועינב הם התרבות הישראלית במלוא הדרה, זו הפעם הראשונה שבה מישהו מעלה על נס את עניין האפליה בפריים טיים וכולם פתאום מתחסדים. ככה נראית המדינה, כולנו בובליל ברמה זו או אחרת, והגיע הזמן שגם נודה בזה.

    אהבתי

  4. רוב האנשים שאתם אני עובד בתקשורת במשך כשני עשורים, ומי יודע כמוך מי עומד בראש הפרמידה בתקשורת. אז רובם אנשים גסים שקרנים ונאלחים.
    ובלי שום קשר אני מת על שפרה

    אהבתי

  5. יוסי בובליל ובתו הם חלאות המין האנושי,בלי קשר למזרחיותם. הם אנשים גסים,שקרנים ונאלחים וליבי ליבי לשפרה המסכנה והאצילה שהיתה צריכה לסבול אותם שלושה חודשים.אם העם שחלקו הניכר בובלילי בעצמו רוצה להמליך עליו את האפסים האלה אז זה מה שמגיע לו.יש עוד כמה אנשים תרבותיים במדינה הזו שחושבים אחרת ובשבילהם שפרה מייצגת את הטוב,הנאור והראוי.

    אהבתי

  6. מר יוסף בובליל
    ככה היו קוראים לו במדינה תרבותית

    מר יוסף בובליל יש כמותו אלפים. אנחנו רואים אותם בכל מקום ואתר. במילואים בשכונה במכולת בשוק בים באוורי וביבשה.

    יש לנו חברים ומכרים כמוהו. כן כן גם לאחרוני המשכילים עלי אדמות שאף פעם אבל אף פעם לא מרימים קול,לא צועקים על בתם,לא משפילים אותה וגם לא את האישה שלהם. הם טהורים

    לפני שלושה חודשים רעשה הארץ. לפתע ראו בערוץ 22 איש חשוך ואת ביתו הרעשנית
    לפני שלושה חודשים רעשה הארץ, ועם ישראל, עם הספר נפגש עם מפגע תרבותי. לא הבינו איך נותנים לחסר תרבות עילג זמן מסך. והוא רק הוא מר יוסף בובליל הבין את הכוח הבין את המשחק והוא משחק אותו כמו שמצפים מכל בן אדם אינטיליגנטי להצליח.

    בתור אדם שגדל בבית של הורים שבאו מארצות ערב שהעברית לא הייתה שפת אמם שדיברו חצ עברית וחצי ערבית. שבבית הספר כילד התביישתי בכך.
    היום אני יכול כאיש בוגר לעמוד מול כל ההמולה והרעש ולהגיד בפה מלא.

    האיש הזה. מר יוסף בובליל שאתם מכנים אותו עילג. אותו אני מחבק מכיוון שהוא הצליח בזכות עצמו בזכות האהבה שקיבל מהוריו בזכות חוש ההשרדות שלו. אותו אני מחבק כמו את אבי מולידי העילג כמוהו. מר יוסף בובליל הצליח להקים בית ומשפחה ועסק וילדה אחת מצחיקה ווורבלית.ואינטליגנטית וכן גם קצת מעצבנת לפעמים כמונו כמוך וכמוני.

    נדמה לי שהפחד הגדול של כולנו הוא שבתוכנו בכל איתנו מסתתר מר יוסף בובליל לטוב ולרע

    אהבתי

להשאיר תגובה

