חמישה חודשים ביפו

יצאנו עם הכלבה לעת ערב. הלכנו עד כיכר חג' כחיל לקנות פלאפל. בדרך חזרה, עברנו ברחובות הסמוכים בשכונה. מתוך קולות הבתים שמענו את הקריאות נגד מבצע עופרת יצוקה שהוצג בטלוויזיה. הילדים בחוץ שיחקו באבנים ומקלות. צועקים אללה הוא אכבר בקולי קולות. הכלבה זיהתה אחד מהם מרים אבן גדולה. היא ראתה משהו בעיניים שלו עוד לפני שהילד בעצמו ידע מה הוא הולך לעשות עם האבן. היא שחררה את עצמה מהקולר וקפצה בנביחות לעבר הילד. כמו זאבה שמסתערת על התוקף. בטרם הספקתי לעכל מה קורה, הילד הניח את האבן וברח עם שאר הילדים שנבהלו מהנביחות.

החניתי את המכונית החדשה ליד שוק הפשפשים. יום שישי השוק שוקק חיים. השמש מחממת את מרפסת השאפה ואני חוזרת מארוחת בוקר בפועה. רסיסי זכוכית מכסים את המכונית החדשה שלי ופתק מהשוטר המקומי מחכה צמוד אל החלון הקדמי. הזמנה לסור אל המשטרה להודיע על ניסיון פריצה לרכב. שכחתי את הפאנל הנשלף במכונית וזה הספיק כדי לעורר את הנערים המחפשים תעסוקה לשעת צהריים.

מכתביי פזורים על פני החצר. הדוור מניח אותם בתיבת הדואר של השכנים מלמעלה ואלה זורקים את הדואר מטה. מעטפות מתעופפות ברוח אל העצים ובורות האדמה, מושלכות אל אבני החרס המצוירות. התקשרתי לסניף המקומי וביקשתי שיניחו את הדואר במבואה, אבל הם התעקשו כי עליי להתקין תיבה משלי. התקנתי סל ירוק ועליו כתבתי באותיות גדולות: "תיבת דואר". ציינתי את שם הרחוב ומספר הבית וכן את שמות הדיירים. כעבור חודש תלשו את הדף הנושא כתובות בעברית בלב שכונה ערבית. כמה ילדים, ללא סיבה ברורה לעין, עברו ליד, משכו את הנייר וקרעו אותו לגזרים.

8 מחשבות על “חמישה חודשים ביפו

  1. לצערי הטקסט יכול להיקרא בשני אופנים ומובן שבמילה נובורישים הכונה לאלו שפגשת על שפת הבריכה ומובן שלא אלייך. אם כבר מפנים תושבים ערבים ביפו ובונים פרוייקטים חדשים אז חובה למכור את הבתים החדשים לערבים.אם תושבי יפו גורשו ב 48 כאשר היו תחת חסות המופתי אסור לנו להמשיך באותה דרך ולעולל להם את העוולה הזאת כאשר הם חסרי הגנה שנתונים לחסותה של ממשלת ישראל.

    אהבתי

  2. לחנה- לא שמעתי על הילה סביב יפו כשבאתי לגור כאן. פשוט חיפשתי בית ליד הים, מרווח ובמחיר ריאלי. שמחתי לגלות פנינה אמיתית של מקום. האלימות כאן היא בעיה חברתית שמקורה בחינוך וניפוץ דעות קדומות. בדומה לסיפור הפרברים של ארצנו.
    לבו- איך אתה יודע מה יותר מתאים לי? כל מי שמכיר אותי יכול להבחין מיד כי אתה טועה.
    לאהרון היקר- אני נובורישית? לא נראה לי. פגשתי כמה כאלה כאן, יושבים על שפת הברכה ומפטפטים על הסיליקון החדש בשפתיים או היגואר החדשה כמתנה ליומולדת.
    אם כבר ללמוד שפה חדשה, הייתי רוצה ללמוד ערבית, מה לי וליידיש?

    אהבתי

  3. אדמית סיפרה בעבר שבביתה המשתכנז לא היו מוטיבים תורניים,מזרחים וערביים. בבית שלי ברוך השם היו גם היו. אדמית החלה את צעדיה להכרת הזהות בטיולים בסיני אצל הבדווים,במסע בקהיר ובכתיבת מאמר בספר "תהודות זהות הדור השלישי דובר מזרחיים. התרבות הערבית היא אליה שיש בה קוץ ואילולא קוץ זה הייתי גר היום על זפת החידקל. (אני יליד הארץ ונוצרתי בצורה לא מתוכננת)

    אדמית אל תרימי ידיים אבל המשיכי במסע בזהירות. בסופו של דבר לחברה הערבית עדיין יש מסורות מאוסות כמו "כבוד המשפחה" ,מעמד האשה וחוסר סובלנות להומוסקסואליות.

    אני בטוח שאחרי 5 חדשים לא תתחילי ללמוד יידיש אם לא תכננת את זה קודם. אישית אני מצטער שאני לא יודע אידיש

    אהבתי

  4. מזכיר לי נשכחות מחיי ביפו. אגב יש לי פוסט עכשיו ממש על יפו, ובו לינק לפורטל חדש, אולי תעלי את הסיפור שם.
    http://www.yaffo.co.il
    יש מדור "עבירות ופלילים"

    הדואר זה בעיה ביפו. הכי טוב זה תא דואר בסניף, אם חשוב לך לקבל בסדירות.

    אגב, זה לא נראה לי בעיה לאומית, אלא חברתית-כלכלית. יש הזנחה של הילדים והצעירים, העיריה לא מספקת פתרונות, אז המשועממים כבר מוצאים פתרונות יצירתיים.

    אהבתי

  5. כנופיות רחוב שעושים שמות יש גם בקליפורניה
    דברים הרבה יותר גרועים שמעתי על הארלם

    ולא
    לא הצבעתי ליברמן
    ואני לא שונא ערבים רק משום שהם ערבים
    ואני מאמין שהיחס לאוכלוסיה הערבית בארץ הוא מחפיר
    וערבי זה לא חומוס אלא תרומה גדולה לציויליזציה
    וזה חרפה שמטרנספרים ערבים מיפו ומושיבים שם נובורישים יהודים

    אהבתי

כתיבת תגובה