אבא בהפרעה

בתכם מפתחת הפרעות אכילה? כדאי שתבדקו את טיב הקשר שלה עם אביה. ספר חדש קובע כי האב הוא הדמות החשובה ביותר בחייה של הנערה, וכי כל מצוקה נפשית שלה מקורה באדישות ובהיעדר סמכות מצדו. איך מגדלים בנות מוצלחות ובריאות בנפשן?

בעידן של קדמה ושאיפה לשוויון, הפכו גם יחסי אבות ובנות לחלק מהמלחמה בין המינים. בשנים האחרונות עסקה התנועה הפמיניסטית בהשפעת מודל האב על בריאותה הפיזית, הפסיכולוגית והרוחנית של הבת, בטענה שמודל האב המתעלל והבת כקורבן, או מודל האב המדריך הרוחני והמציל מול הבת המעריצה, יוצרים דפוסים של נשים כנועות, חלשות ונתמכות כבר בילדותן.

הגדילה לעשות הפמיניסטית גלוריה סטיינמן, שקראה לכל הנשים שלא להיכנע לפטריארך ולחדול מלהעריץ אותו. אלא שד"ר מג מיקר, רופאת ילדים ומומחית לבעיות גיל ההתבגרות, מאתגרת את הפמיניסטיות המבטלות את הקשר החיוני בין אבא לבת. על השאלה עד כמה נוכחות אב הינה קריטית בחייה של אישה, היא עונה בספרה החדש: Strong Fathers, Strong Daughters (יצא לאור בהוצאת Regnery בספטמבר 2006).

במחקרים שערכה מצאה ד"ר מיקר כי בעיות התנהגותיות ונפשיות שונות בקרב נערות, קשורות ישירות להיעדר מודל האב הגיבור, הסמכותי והחזק. בראיון טלפוני מביתה במישיגן, ארצות הברית, היא מסבירה מדוע לדעתה נשים רק הפסידו כתוצאה מרצונן למדר את הגבר מדמותו כאב מחנך המעורב בתהליך ההתבגרות של בתו.

לכתבה המלאה

כתיבת תגובה